Regisztráció és bejelentkezés
Avatar
Még nem regisztrált?

Legyen tagja közösségünknek!
Az alábbi linken választhat a csatlakozási lehetőségek közül.

Elfelejtett jelszó - Elfelejtett felhasználónév

Emlékezzen rám

BÚÉK 20 teljesítménytúra és a Budapest Kupa

2015. január 03.-04. - Petőcz Ferenc

BÚÉK20

b202015. január 03. szombatra virradó reggelre ónos eső terítette be a Budai-hegyek oldalát, az összes turista utat. A reggeli kutya séta alkalmával a belvárosban ebből sokat nem tapasztaltunk, így gyanútlan indultunk neki hárman a Hűvösvölgyi rajtközpontnak. E túra minden évben az évadnyitó túrája az immáron idén 8. alkalommal kiírt Budapest Kupa teljesítménytúra sorozatnak. Korábbi rajt helyét a Fenyőgyöngyét a rendezvény már kinőtte és a szép számú indulót látva a jelenlegi a Gyermekvasútnál központot is szép lassan. Mintegy 915 fő indult összesen, sajnos nem sikeresen, de erről majd szép sorjában.

Az itinerek felvétele előnevezettként teljesen gördülékeny volt, Norbi is könnyen tudott nevezni, mint látássérült sportoló. A rajtnál nem sokat időztünk, volt pár gondolat csere a szervező Kimmel Péterrel és neki indultunk a távnak.

A legelején már megfordult a fejünkben, hogy vissza is fordulunk, de bíztunk a napsütésben, talán segít megolvasztani a tükörjeget, amelyen közlekedni kellett volna két lábon. Tévedtünk, semmi sem olvadt egy-két kilométertől eltekintve, ez kevés öröm a mintegy 20 kilométeres pályán. Az erdőt is hatalmas pusztítás érte, amelyet szerintem 20-30 év alatt fog kiheverni, ha nem történik semmi rossz, a fák ketté törtek, elvesztették a koronájukat és ettől a a hideg szél úgy járt át mindent, hogy néha az árnyékosabb helyeken a mosoly fagyasztotta az arcunkra. Közlekedni is nagyon nehezen lehetett. Összesen mintegy 20 alkalommal különböző tánclépéseket imitálva estünk el, de az esések nélkül igen érdekes balett belépőket láthattunk és mutattunk be. Néhány emelkedőn felmenni maga volt a pokol, ekkor már extrém Budapestnek hívtam a túrát. Nem kell ezért külföldre menni, itt van helyben. b202Az első ellenőrző pontot elérve sem volt idő pihenni, mert abból most kevés volt a terep miatt. tavaly 4 óra alatt értünk be, ez most sokkal rosszabbra sikerült. Innen tovább haladva mentünk az Apáthy szikla felé. Többen sérültek itt meg. A jég miatt erős logisztika kellett, hogy Norbival hogyan jussunk le. Majd lejutottunk a városba és onnan irány volt a Hárshegy, meg a Bátori barlang és környéke. Az úton többfelé kidőlt fák, gyakorlatilag alig volt járható. A Bátori-barlangnál pedig szintén meg kellett szervezni a lejutást, a barlangi mentők csapata is több kötelet feszített ki, hogy mindenki sikeresen le tudjon jönni. Ekkor azt hittük már minden könnyebb lesz a cél felé, de olyannak tűnt minden, mintha elhúzták volna a cél helyet. Ezenkívül kezdett lehűlni az idő és a jégpálya újra elénk jött. Az utolsó ellenőrző pont után már tudtuk, hogy megcsináltuk vagy inkább megszenvedtük az év első túráját. A célban a forró tea és a virsli a legjobbkor jött. A Magyar Vándorok túra egyesület jól teljesített a szervezésben, a terepről nem ők tehettek, azt a természet adta nekünk az előző éjszaka. E túra része a Budapest Kupán kívül az MVTE érem elnevezésű sorozatnak is, így mondhatjuk, hogy egyszerre két legyen ütöttünk.

Budapest Kupa

A 2014-es év díjkiosztó ünnepségére 2015. január 04-én került sor a Budapest II. kerületi Szent Angéla Általános Iskola és Gimnáziumban. Sokan voltunk jelen az eseményen. Most egy kicsit ismétlem magam a tavalyi kiírással:

"A Budapest Kupa célja a teljesítménytúrázás népszerűsítése, fővárosunk és a Budai-hegység természeti szépségeinek megismertetése. A túrák egy része sok éves múltra tekint vissza, míg vannak köztük első rendezésűek is. Közös jellemzőjük, hogy a Budai-hegység és a főváros szebbnél szebb vidékeit mutatják be. A túrákon és a kupában való részvétel nyílt, azon egyesületi tagságtól függetlenül bárki részt vehet. A túramozgalmat először 2008-ban, Pest, Buda és Óbuda egyesítésének 135. évfordulóján rendezték meg.
A teljesítés feltétele: Budapest és a Budai-hegység területét érintő megadott 71 teljesítménytúrából 10 túra - 14 éven aluli gyermekek számára 6 túra - valamelyik résztávjának igazolt teljesítése. Az értékelésnél gyermek az, aki 2000. január 1-én vagy az után született. A kupasorozatban résztvevő túrák időpontját és fő adatait az igazolófüzet tartalmazza. Igazolt teljesítésnek tekinthető, ha a túrázó benevez az adott túrára, azt teljesíti, és megkapja a túra rendezőjétől a "Budapest Kupa" igazolófüzetébe a túra bélyegzőjének lenyomatát. A legalább 10 (6) túra teljesítését követően az igazolófüzetet, vagy a füzet középső oldalainak másolatát - a személyes adatokat pontosan kitöltve - el kell juttatni a TTT részére".

b201Budapest Kupa 2014 a számok tükrében:

1440 fő nevező, ebből 739 teljesítő (169 fő gyermek, 570 fő felnőtt)

Kiemelt 25 túra felett (112 fő)

Extra teljesítő 50 túra felett (22 fő)

Túranapok száma 10938, átlag 14,8 túra/fő

Mi 11 túrát teljesítettünk az egyéb sportrendezvények mellett, míg Norbi 10 alkalommal ért célba. Örülünk neki, hogy segíthettünk az eredmény elérésben és a kupa megszervezésében, szerintem egy jó csapattá értünk össze András, Norbi és én. Az idei cél 25 túra. A tavalyi évhez képest több lehetőség adódik, a sorozatban idén 89 túra közül lehet válogatni. Biztosan lesz majd néhány, amelyet futva teszünk meg.

Visszatérve a kupák átadásához, elsőnek a kicsik kapták meg a névre szóló serleget teljesítések számának függvényében. Ezt követően pedig a felnőttek. A legtöbb túrát Vincze Zoltán teljesítette, összesen 67 alkalommal ért célba. ez nagyon komoly, már-már extrém teljesítmény. Gratulálok mindenkinek, aki megszerezte a a saját teljesítéseinek megfelelő kupát és a szervező Teljesítménytúrázók Társágának és annak vezetőjének Jakab Annamáriának további kitartást, erőt és egészséget kívánok, hogy a jövőben is minden sikeresen teljesítő, vállalkozó kedvű túrázó ott állhasson a díjátadón

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Weboldalunk sütiket használ, mely segít számunkra, hogy színvonalasabb szolgáltatás nyújthassunk látogatóinknak. Továbbá a weboldal egyes részein személyes adatok megadására is van lehetőség melyek kezeléséről további tájékoztatásért kérjük tekintse meg az adatvédelmi tájékoztatót.