Regisztráció és bejelentkezés
Avatar
Még nem regisztrált?

Legyen tagja közösségünknek!
Az alábbi linken választhat a csatlakozási lehetőségek közül.

Elfelejtett jelszó - Elfelejtett felhasználónév

Emlékezzen rám

7. Intersport Túranap BSI

2014. november 8. - Petőcz Ferenc

DSC01958Tavaly volt életem első teljesítmény túrája, amelyet a BSI szervezett a Pilisben. Azóta erre is rászoktam, így már nagyon vártam, hogy újra mehessek a Pilisbe idén is. a mostani pálya és a táv megegyezett a tavalyival a kiírás szerint. 18 km, néhány száz méter szintkülönbség és jó hangulat kellett, hogy várjon.

Mi a terepfutás rajtja után érkeztünk a helyszínre - ezen a túrán van ilyen szám is a 18 és a 29 km-es távon-, nem akartuk akadályozni a futókat. A jó hangulat adott volt és Péter Attila igyekezett oldani a borús idő miatti apátiát. Miután elrajtoltunk azonnal hirtelen emelkedő vezetett fel az egykori kőbányához. Aztán máris jött a meglepetés. A pálya átalakult, de ez igaz az egész pályára. Nem, nem a szervezők tettek velünk rosszat, hanem a természet, az idei csapadékos időjárás volt az, amely jelentősen átmosott mindent. Gyakorlatilag a terep egyes részei szinte járhatatlanok voltak. Eddig sem értettem, hogy miért jó ilyen terepen futni és mitől nem esnek el a pályán a terepfutók, de ezután már a csodálatom maradt, mert csak egy-két elvetemült terepfutót láttam szakadt ruhában esés után. Mindenesetre gratulálok nekik a nem mindennapi teljesítményekhez.
Visszatérve a túrához az első emelkedők után csodás rálátást kaptunk Békásmegyerre, Budapestre. Aztán volt egy síkabb terep, lovarda és állatsimogatás, majd végre tényleg felfelé a Pilisben. Mielőtt a Kevély nyereg felé indultunk volna tovább meg volt az első ellenőrző pont, ahol a 10 km-es táv fordítója is volt egyben. Szép teljesítmény a 10 km is, de szerinte ez a túra az, ahol itt nem szabad megállni. Mert a természet és az igazi kihívás ezután jön. Hol föld út, hol sziklás terep felváltva fel és fel. A Kevélyről csodás látvány a Budai hegyek koronája, amely körülöleli a pilisborosjenői völgyet. A völgyben messzi távolban apró pontként tünt fel az egykori Egri csillagok film helyszíne az "egri vár". A második ellenőrző pont után meredek eső mosta lejtő, amelynek a végén ott álltunk már nem csak távolból az "egri várnál". Itt ellenőrző pont volt, a pecsétek megtörténte után bőséges frissítő várt, korhű történelmi várjátékok bemutatása és a bátrabbak be is szállhattak kipróbálva a régi idők fegyverzetét. Persze rengeteg kép készült itt mindenki által, nem véletlen. A szervezők gondoskodtak róla, hogy egész nap mindenkinek, aki a 18 vagy 29 km futást és túrát választotta, láthasson itt programot.DSC01947

DSC01948Innen egy hosszabb, kisebb emelkedőkkel teli út vezetett Pilisborosjenőig közben megcsodáltuk a természet furcsa ajándékát a Teve sziklát és mellette az egykori kőfejtés maradványait. Pilisborosjenő határában a szőlészet mellett indultunk újra felfelé, a fenyvesben pedig szedhettünk barna tinorú gombát, persze csak az, aki ismeri is a gombákat. Visszatértünk az első ellenőrző pontra 5 km-re a céltól. Gyorsabban tettük meg az utat a célig, mint tavaly, ezt a időmérő rendszer is igazolta. A célban is bőséges frissítő volt, zsíroskenyér, tea. A futók technika pólót kaptak ajándékba, mi túrázók pedig az ilyenkor szokásos kitűzőt és oklevelet. A borús idő sajnos a célban rányomta a hangulatát a megfáradt sportolókra, kicsit fásult volt mindenki, tavaly ilyenkor a napsütés jó hatással volt. A szervezés kifogástalanra sikerült, a szalagozás is, gyakorlatilag nem kellett az itinert olvasgatni, annyira jól lehetett haladni. Jövőre újra megyünk, bízunk a termeszét építő jellegében, így amit idén elmosott az eső, azt remélhetőleg jövőre újraépíti.

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Weboldalunk sütiket használ, mely segít számunkra, hogy színvonalasabb szolgáltatás nyújthassunk látogatóinknak. Továbbá a weboldal egyes részein személyes adatok megadására is van lehetőség melyek kezeléséről további tájékoztatásért kérjük tekintse meg az adatvédelmi tájékoztatót.