Regisztráció és bejelentkezés
Avatar
Még nem regisztrált?

Legyen tagja közösségünknek!
Az alábbi linken választhat a csatlakozási lehetőségek közül.

Elfelejtett jelszó - Elfelejtett felhasználónév

Emlékezzen rám

Tour de Balaton 2015. 2015. május 02. szombat, Balatonföldvár

Újra és újra Balaton. Van, amikor a tündöklő víztükör habjaiban való mártózás vonz oda, néha a sugárzó napfény melege, a horgászat, vagy vidám mámort adó finom bora és persze a sport. A sport, ami futásban teljesedett ki, mert az aprócska nyári kerékpározásokat nem lehet sportszámba venni. Ezért is volt újdonság az életemben 2015. május 02., mert kerékpárral indultunk neki egy nagy túrának. A Tour de Balaton nem verseny, ezt sokszor hangsúlyoztak, hanem túra. Szerintem egy hatalmas közösségi tér, ahol 2500-an tekertek kisebb és nagyobb távokat. Idén e napig nem ültem bringára, így csak a 86 km-t vállaltam. Most már tudom kár volt, mert a 146 km-t kellett volna. Az igazsághoz tartózik, hogy futni nagyon szeretek, de bringával jobb vagyok, sokkal és ez most is kijött, gyakorlatilag izomláz, fájdalmak, elfáradás nélkül könnyedén mentem végig a távon. De mindez hogyan zajlott?

Tavaly egyik ismerősöm mesélt róla, hogy körbetekerte a tavat a Bringamániával. Így érdeklődtem, facebook-n kedveltem az oldalt. Megtudtam több ilyen rendezvény is van. Majd feltették a rendezvény érmét, amely nagyon megtetszett és kiderült ez lesz az első év, ahol emlékérem is van. Mondtam, nekem kell. Neveztem 3500 ft-ért, mert már a nevezési időszak vége felé voltam. Ebbe viszont nagyon sok minden belefért. Nézzük azt, hogy mi is:

- póló

- hátizsák

- bringatároló

- kerékpárlámpa

- kedvezmény kuponok

- emlékérem

- célba érkezéskor tésztaparti

- kerékpár ellenőrzés, szerviz autó

- frissítés

- nyereménysorsolás

- kompjegy.

a teljesség igénye nélkül.

Pénteken barátságtalan, borongós, szeles időben vettük fel a rajtcsomagot a kerékpárok ellenőrzését követően. Szombaton időben keltünk, hogy Siófokról átguruljunk Balatonföldvárra. A 146 és a 206 km túra résztvevő már hajnal óta úton voltak. A későn érkezők miatt a mi 10 órás rajtunk negyed órát csúszott, de végül a szélben és esőben megcsörrentek a csengők. Az eleje lassú, döcögős volt, ezen a távon indultunk a legtöbben. Utánunk már csak a 32 és kisebb távok maradtak. Szántódra érve három kompot is elfoglaltunk. Az átkelés után végre szétszakadt a csapat, egy része maradt a túravezetővel, de mi száguldhattunk előre, így hamar Csopakon találtuk magunkat, ahol nem frissítő, hanem bőségkosár várt minket. Sok-sok víz, izotóniás ital, nagy pogácsák, zsíros kenyér, keksz, nápolyi, banán, szőlőcukor. Ez mindegyik állomásra igaz volt. Gyors fogyasztás után indultunk is tovább, sietni is kellett, kutyánkat idegen helyen hagytuk és nem jó sokáig ezt tenni. A pálya többnyire a vasút és a víz mellett az északi part legszebb részein, a balatoni kerékpárkörúton haladt. A 2. frissítő Balatonkenesén volt, amely után pici közvetlen tópart, mert erős emelkedők jöttek. Ez volt a legkeményebb, de leküzdhető rész. A 86 km tartalmazott 280 méter szintkülönbséget. Kenesénél történik egy kis malőr. Hamarabb érünk egy kereszteződéshez. A kerékpár út az főút túloldalán halad tovább, mutat arra egy felfestett nyilacska is, vélhető a Spuri szupermaraton nyila, de egy másik a part felé mutat, arra az van írva, hogy UB. A kiírásban a Balaton kerékpáros körút szerepel. Így arra indulunk, kemény emelkedő végén pihegünk, senki nem jön utánunk. Később kiderült a másik táv is 86 km, csak a parton emelkedő nélkül, a csapat arra megy. Nem kellett volna megelőzni a szervezőket. De semmi gond, csodás panorámaként tárul elénk a Balaton, néhány kattintás egy-két helyen és tovább. Aligánál megcsodáltuk a szép kilátást, majd Világosnál tértünk vissza a partra, ahol becsatlakoztunk a könnyebb utat választókhoz. Érdekes, hogy mi kerültünk és mégis ugyanannyit tekertünk addig. Sóstónál az utolsó frissítő, pont jókor és hamar bent vagyunk Földváron. A végén már napfürdő és meleg, a réteges ruházat nagy előny volt ezen a napon. Nyakunkba került az érem és elfogyasztottuk a szerintem finom tésztás ételt. Vártuk a sorsolást, sajnos nem mi nyertünk, de sokan sok értékes ajándékot elvihettek. Végig buli hangulat volt, jövőre 146 km, ha lesz felkészülésre idő, akkor a teljes kör 206 km. Ajánlom mindenkinek.

Forrás: Petőcz Ferenc

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Weboldalunk sütiket használ, mely segít számunkra, hogy színvonalasabb szolgáltatás nyújthassunk látogatóinknak. Továbbá a weboldal egyes részein személyes adatok megadására is van lehetőség melyek kezeléséről további tájékoztatásért kérjük tekintse meg az adatvédelmi tájékoztatót.